Duonos gaminiai Lietuvoje – plataus asortimento ir kokybiški

 

Lietuvoje duoną gamina daugiau kaip 310 įmonių, rinkai siūlomas per 500 pavadinimų duonos ir pyrago gaminių asortimentas. Pastaraisiais metais duonos gamybos technologijos labai ištobulėjo, gamybininkai turi galimybių keisti duonos spalvą, aromatą, skonį, jai kildinti naudoti mieles ar raugą. Šalia tradicinių rūšių atsiranda duonos gaminių, praturtintų įvairiais komponentais – sėklomis, džiovintais vaisiais, grūdų sėlenomis, dribsniais, vaisiais ar net daržovėmis.

2017 metų rugsėjo mėnesio duomenimis, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) inspektoriai patikrino 236 šią produkciją gaminančias įmones. Pastebima, kad pažeidimų šiose įmonėse nuolat mažėja – tik 13 jų priskiriamos padidintos rizikos grupei. Įmonės vis daugiau dėmesio skiria savikontrolės, higienos ir technologinių reikalavimų laikymuisi, tačiau vis dar pasitaiko tokių pažeidimų, nustatomų patikrinimų metu, kai kurioms įmonėms vis dar aktualūs ir higienos užtikrinimo klausimai.

Šiais metais dėl nekokybiškų duonos ir pyrago gaminių buvo gauti 89 vartotojų skundai, iš kurių 37 pasitvirtino. 21 atveju žmonės skundėsi dėl gaminių kokybės (pasibaigę tinkamumo vartoti terminai, supelijusi duona, atsiradę kenkėjai ir kt.), kitais atvejais – dėl ženklinimo. Pasak VMVT Maisto skyriaus vyriausiosios specialistės Vidos Jarošienės, nekokybiška produkcija gali atsirasti dėl blogos žaliavos panaudojimo, gamybos technologijų nesilaikymo, netinkamo įpakavimo, prekių pervežimo ar laikymo sąlygų (prekybos vietose, namuose ir kt.) pažeidimų. Visais atvejais prekyba nekokybiškais produktais stabdoma, atsakingiems asmenims skiriamos administracinės ir piniginės baudos.

Specialistė atkreipia dėmesį, kad gautų skundų tyrimo rezultatą dažnai lemia iš vartotojų gautos informacijos kiekis ir kokybė. Vartotojai savo skunduose dažnai nenurodo parduotuvės adreso, produktų rūšies, tikslių nusiskundimo priežasčių arba apie produktų kokybės neatitikimus praneša po kelių dienų, kai tos partijos produktai būna jau išparduoti. Tokie skundai dažniausiai priskiriami prie nepasitvirtinusių.

V.Jarošienė primena, kad dėl nekokybiškų maisto produktų vartotojai turi kreiptis į parduotuves, kuriose įsigijo šiuos produktus. Vartotojas turi teisę reikalauti, kad prekė būtų pakeista į tokią pat tinkamos kokybės arba grąžinti sumokėtus pinigus. Šia teise vartotojas gali pasinaudoti tik turėdamas išsaugojęs pirkimo čekį, kol prekės tinkamumo vartoti terminas nepasibaigęs. Be to, apie pastebėtus neatitikimus ar pardavėjui vengiant vykdyti minėtus reikalavimus, vartotojai gali kreiptis į VMVT visą parą veikiančiu nemokamu telefono numeriu 8 800 40403 arba užpildyti elektroninę skundo formą – anketą VMVT internetiniame tinklapyje.

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos informacija

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode