Žemės ūkio ministras Bronius Markauskas šiandien susitiko su Lietuvos kaimo turizmo asociacijos (LKTA) atstovais. Pagyręs šią organizaciją už aktyvią veiklą, ministras teigė neabejojantis, kad kaimo turizmas yra ne tik gera verslo šaka, bet ir tikra Lietuvos kaimo vizitinė kortelė.
Prieš 19 metų įkurta Lietuvos kaimo turizmo asociacija vienija 382 kaimo turizmo paslaugas teikiančių sodybų, o tai sudaro 60 proc. visų Lietuvos kaimo turizmo paslaugų teikėjų. Kaimo turizmo sodybos apima daug skirtingų krypčių – ramaus poilsio, šeimos švenčių, poilsio šeimoms su vaikais, verslo renginių, aktyvaus laisvalaikio, draugiškos gamtai, pažintinio poilsio, kulinarinio paveldo, sveikatingumo ir kaimo turizmo. Nors aktyvus kaimo turizmo sezonas tęsiasi tik 100 dienų, 2016 m. Lietuvos kaime ilsėjosi 320 tūkst. poilsiautojų, kurie čia „paliko“ 7 mln. eurų.
Poilsiautojams aktyviai domintis vietiniu autentišku maistu, degustacijomis, edukacinėmis programomis, asociacija stiprina ryšius su ūkininkais ir amatininkais. LKTA nariais gali būti ne tik nakvynę teikiantys paslaugų teikėjai, bet ir ūkininkai bei kiti paslaugų kaime tiekėjai, kuriantys pridėtinę kaimo turizmo vertę. LKTA skatina savo narius puoselėti vietinių produktų auginimo ir gamybos tradicijas, supažindinti ir tiekti juos savo svečiams. „Tokiu būdu siekiame sukurti rinkai pritaikytą konkurencingą kaimo turizmo produktą“, – susitikime su ministru kalbėjo LKTA prezidentas Linas Žabaliūnas.
Siekdamos ugdyti sveiką, stiprią ir pilietišką visuomenę, Žemės ūkio ministerija ir LKTA yra pasirašiusios memorandumą dėl bendradarbiavimo vykdant iniciatyvą „AuGink savo kraštą“. Šiuo projektu didinamas vietinių žemės ūkio produktų žinomumas, stiprinamas jų įvaizdis.
Asociacijos vadovas taip pat pabrėžė būtinybę dalyvauti įvairiose tarptautinėse parodose. Jau sausio 20-29 dienomis LKTA savo veiklą garsins Žemės ūkio ministerijos įrengtame stende populiariojoje tarptautinėje žemės ūkio, maisto produktų ir sodininkystės parodoje „Žalioji savaitė 2017“ Berlyne. Ši paroda sulaukia ypatingo lankytojų, profesionalų ir žiniasklaidos dėmesio.
ŽŪM informacija