Elektronikos prekių parduotuvėms lūžtant nuo pačių įvairiausių dydžių ir parametrų televizorių gausos, eiliniam pirkėjui vis dažniau kyla klausimas – kaip teisingai išsirinkti patį tinkamiausią gaminį? Ekspertai pažymi, kad lietuviai televizorius dažniausiai renkasi pagal jų ekrano dydį, siūlomas išmaniąsias funkcijas ir vaizdo raišką, o garso kokybę vis dar nepagrįstai ignoruoja.
Svarbiausia – suprasti, ko nori
Renkantis televizorių bene svarbiausia yra suvokti, kokiu tikslu jis yra perkamas. Vienokie yra vos kelis sykius per savaitę televizorių įsijungiančio viengungio, o visiškai kiti šeimos su vaikais ar užkietėjusio kompiuterinių žaidimų mėgėjo poreikiai.
„Būtina žinoti ko tikiesi iš televizoriaus ir tai pasakyti parduotuvės konsultantui. Tuomet tikrai nenusivilsi“, – patį pirmą žingsnį renkantis televizorių įvardijo „Elektromarkt“ komercijos vadovas Vitalijus Tarasevičius.
Jo teigimu, nors renkantis televizorių pirkėjams itin svarbi ekrano įstrižainė, vaizdo kokybė ir tai, ar jis turi „Smart TV“ funkciją, leidžiančią į televizorių integruoti interneto funkciją, verta atkreipti dėmesį ir į dar vieną parametrą – garso kokybę.
„Pastaruoju metu visi stambieji televizorių gamintojai vis daugiau investuoja ir skiria dėmesio garso kokybės gerinimui. Kokybiškas ir švarus garsas yra neatsiejamas nuo per televizorių matomo aukštos raiškos turinio“, – sakė V. Tarasevičius. – Pas mus įsigyjamas trečdalis visos Lietuvos didelės įstrižainės televizorių. Šią poziciją stiprinsime dar labiau, nes matome, kad pirkėjams vis svarbesnė tampa kokybė, jie ieško vis išmanesnių ir didesnės įstrižainės įrenginių”.
Taip pat „Elektromarkt“ komercijos vadovas pažymi, kad norint turėti kokybišką televizorių su gera vaizdo kokybe ir „Smart TV“ funkcija, jo įsigijimui reikia nusiteikti skirti bent apie 500 Eur.
Poreikį įsigyti tinkamą televizorių vis dažniau jaučia ir kompiuterinių žaidimų mėgėjai. Vis dėlto, V. Tarasevičiaus teigimu, „Playstation“ ar „Xbox“ žaidimų konsolių mėgėjams yra tinkami beveik visi standartiniai televizoriai. Tiesa, jeigu žmogus nevengia skirti nemažai lėšų galingų ir brangių kompiuterių įsigijimui, tuomet tinkamesniu pasirinkimu jam būtų ne televizorius, o kompiuterio ekranas.
Skirtumai tarp prekės ženklų nyksta
Renkantis televizorių pirkėjo apsisprendimą kartais paveikia ne tik gaminio kaina ar techniniai duomenys, bet ir prekės ženklas. Taip pat kai kurie pirkėjai gali pasižymėti itin stipriu lojalumu vienam ar kitam gamintojui, todėl jų pasirinkimą didele dalimi lemia emocijos.
Teigiama, kad patys perkamiausi Lietuvoje yra „LG“ ir „Samsung“ televizoriai. Pastarasis gamintojas savo gerbėjams jau paruošė naują malonią staigmeną.
Kovo 23 d. 11 val. Vilniaus prekybos centre „Akropolis“ įsikūrusioje „Elektromarkt“ parduotuvėje bus surengtas oficialus naujų „Samsung“ „QLED“ televizorių pristatymas. Išmaniausiu „Samsung“ gaminiu tituluojamų „QLED“ serijos televizorių su „Quantum Dot“ technologija ekranas gali perteikti šimtaprocentinį spalvų spektrą.
Anot V. Tarasevičiaus, „Elektromarkt“ parduotuvėse šiuo metu prekiaujama visų didžiausių ir stipriausių prekės ženklų, pradedant jau minėtų „Samsung“ ar „LG“, baigiant „Sharp“, „Sony“ ar „Philips“ televizoriais. Be to, pirkėjai gali rasti ir mažiau žinomo „Telefunken“ prekės ženklo produkciją.
„Telefunken“ prekės ženklas nėra toks žinomas, tačiau nepaisant to tiek kokybe, tiek turimomis funkcijomis nenusileidžia gerokai garsesniems gamintojams. Taip pat stebime tendenciją, kad televizorių gamintojų rinkoje prekės ženklų mažėja, jie jungiasi tarpusavyje“, – teigė V. Tarasevičius, pažymėdamas, kad sakyti, jog vienas prekės ženklas orientuotas į turtingiausius, o kitas į ekonominės klasės pirkėjus, negalima.
Gamintojams tarpusavyje vis intensyviau konkuruojant dėl kiekvieno pirkėjo, visi prekiniai ženklai siūlo tiek nebrangius, tiek itin kokybiškus aukščiausios klasės televizorius. Šioje kategorijoje itin išsiskiria „LG“ su savo sukurta „OLED“ technologija, kurią televizorių gamyboje jau pradėjo naudoti ir „Philips“ bei „Sony“. Pats „LG“ sausį Las Vegase vykusioje technologijų parodoje „CES 2017“ pristatė vos milimetro storio susukamą televizorių „W7 OLED“. Vaizdo kokybe šie tapeto storumo televizoriai nenusileidžia kitiems „OLED“ serijos gaminiams.
Kristina Sušinskaitė
„vipcommunications“